U listopadu 2017. godine, u organizaciji Ureda za suzbijanje zlouporabe droga održan je godišnji sastanak Radne skupine za Sustav ranog upozoravanja u slučaju pojave novih psihoaktivnih tvari u Republici Hrvatskoj.
Na godišnjem sastanku predstavljen je nacrt brošure namijenjene informiranju roditelja o novim psihoaktivnim tvarima, te je sa članovima spomenute Radne skupine usuglašena konačna verzija brošure ,,Intervju s roditeljima - odgovori koje je dobro znati" koja se nalazi u prilogu.
Cilj ove rubrike je prikazati optimalne roditeljske odgojne postupke kako ih predstavlja knjiga "Roditelji i djeca na pragu adolescencije: pogled iz tri kuta, izazovi i podrška" (Pećnik, Tokić. Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti, Zagreb, 2011). Autori na temelju istraživanja provedenog na uzorku od 1074 učenika sedmih razreda osnovne škole i 1828 roditelja identificiraju roditeljske odgojne postupke koji rezultiraju poželjnim odgojnim ishodima.
Istraživanje je temeljeno na teoriji samoodređenja (Ryan i Deci, 2000; Grolnick i sur. 2008) koja kao osnovu povećane samomotivacije i mentalnog zdravlja navodi zadovoljenje potreba za:
• POVEZANOSTI („Osjećam se voljenom.”, „Osjećam da smo jako udaljene jedna od druge.”, „Osjećam veliku bliskost i povezanost.”),
• KOMPETENCIJOM („Osjećam da sam pametna i sposobna.”, „Osjećam se kao da nisam dovoljno uspješna.”, „Osjećam da ništa ne mogu napraviti dobro.”),
• AUTONOMIJOM („Osjećam se kao da sam „pod kontrolom i osjećam pritisak da se moram ponašati na određeni način.”, „Mogu biti ono što jesam.”, „Imam pravo glasa i mogu izraziti svoje mišljenje.”).
Roditeljstvo koje odgovara na gore navedene potrebe negativno je povezano s problemima u ponašanju adolescenata i pozitivno povezano sa samopoštovanjem i samoregulacijom adolescenata.
Na potrebu za POVEZANOSTI odgovara OSOBNA UKLUČENOST RODITELJA ("Nađe vremena za mene.”, „Provodi vrijeme sa mnom.”, „U toku je sa zbivanjima u mom svakodnevnom životu.”)
Na potrebu za KOMPETENCIJOM odgovara STVARANJE STRUKTURE („Traži da se pridržavam dogovora i pravila naše obitelji.”, „Kad želi da nešto napravim, objasni mi zašto to želi.”, „Daje mi do znanja što smijem, a što ne smijem.”, „Ako imam problem, pomaže mi smisliti kako ću ga riješiti.”, „Kad mi nešto obeća, održi obećanje.”).
Na potrebu za AUTONOMIJOM odgovara PODRŽAVANJE AUTONOMIJE („Ima povjerenja u mene.”, „Trudi se razumjeti moje stajalište.”, „Dozvoljava mi raditi ono što mi je važno.”, „Potiče me na samostalno odlučivanje.”).
I za kraj, istraživači su učenike pitali koji bi se predmeti podučavali u školi za roditelje kada bi postojala. Učenici su odgovorili sljedeće:
Kampanju „Budi mRAK“ provodi Udruga studenata medicine Hrvatska - CroMSIC po cijeloj Hrvatskoj, na način da kroz zabavne i interaktivne radionice educiramo mlade o preventivnim mjerama protiv 6 vrsta raka koje uzrokuje HPV u skladu s najnovijim znanstvenim informacijama. Do sada su educirali preko 2500 srednjoškolaca u 4 hrvatska grada - Zagrebu, Rijeci, Osijeku i Splitu.
Više informacija možete naći na poveznici https://mzo.gov.hr/vijesti/budi-mrak/3981.
Poštovani roditelji,
obavještavamo vas da Ministarstvo znanosti i obrazovanja provodi program zaštite sigurnosti djece na internetu i u svijetu mrežnih tehnologija s ciljem upoznavanja učenika s pravilima ponašanja u virtualnome svijetu i prevencijom elektroničkog nasilja te informiranja o sigurnosti na internetu. Više informancija možete dobiti na sljedećim poveznicama:
https://www.youtube.com/watch?v=zXxXfCbW0ss&feature=youtu.be
https://www.hakom.hr/default.aspx
https://www.hakom.hr/UserDocsImages/2019/dokumenti/HAKOM_BROSURA_2018.pdf
« Travanj 2021 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Ukupno: 105742